Gyökérkezelés

Mi a gyökérkezelés előnye?

A fogászat rohamos fejlődésének köszönhetően ma már olyan fogak is megmenthetőek gyökérkezeléssel, melyeket korábban még kihúztak volna.

Miért van szükség gyökérkezelésre?

A fog közepében található a fogat belülről tápláló ér-ideg hálózat, a pulpa.
Leggyakrabban azért van szükség gyökérkezelésre, mert a fog szuvasodása már túlzottan mélyre terjed. Ebben az esetben eléri a pulpát, ami ezáltal baktériumokkal fertőződik meg, begyullad, később pedig elhal.

Mielőbb forduljunk fogorvoshoz:

• Ha úgy érezzük, mintha fogunk „megnőtt” volna, nyomásra, rágásra érzékennyé válik
  • Ha fájdalmat érzünk, főként hideg, vagy meleg ételek/italok fogyasztásakor
  • Ha röntgenen elváltozás észlelhető
  • Ha fogunk elszíneződik, szürkés árnyalatúvá válik

Valóban fáj a gyökérkezelés?

A fájdalmat és a kellemetlen tüneteket maga a gyulladás okozza. Mivel a gyökérkezelést helyi érzéstelenítésben végezzük,  a kezelés az esetek többségében fájdalommentes!

Mi a gyökérkezelés folyamata? Mennyi ideig tart?

A gyökérkezelés egy több üléses sorozat, minimum 3 alkalom szükséges a végleges befejezéshez, de lehet több is attól függően, hogy a fog hogyan reagál a kezelésre, milyen gyorsan gyógyul.

Az első lépésben megnyitjuk a fogbél üreget, és végig tágítjuk a természetes járatokat. A fogaknak lehet egy, kettő, vagy három gyökere, és minden gyökér közepében fut egy gyökércsatorna. A fogat belülről tápláló ér-ideg köteg a gyökércsúcs végén lép be a fogba. Gyökérkezeléskor ezt az ér-ideg köteget eltávolítjuk, és a járatokat kitágítjuk, a belső fal egyenetlenségeit megszüntetjük, hogy a majdani gyökértömés minél jobban odatapadjon a falhoz és hézag mentesen töltse ki. A tágítás kézi vagy gépi műszerekkel történik. Utána és már közben is fertőtlenítő oldatokkal átöblítjük a járatokat, majd egy gyógyszeres pasztát helyezünk be és lezárjuk a fogat ideiglenes töméssel.

A következő kezeléskor kiszedjük az ideiglenes tömést, majd újra átreszelgetjük a járatok falát, és átöblítjük a fertőtlenítő oldattal. Szerencsés esetben ilyenkor akár a végleges gyökértömés is elkészülhet, vagy a tünetektől és a fogban tapasztalt állapotoktól függően újabb gyógyszeres kötést kaphat a fog. Mindig a fogban zajló folyamatok döntik el, mikor lehet végleges gyökértömést készíteni. A végleges gyökértömés után röntgen felvétellel ellenőrizzük, hogy minden rendben van-e. A végleges gyökértömés még nem jelenti a fog kezelésének a végét, mert ez csak a belső járatokat látja el, és hátra van még magának a fognak a betömése. Ez egy külön ülésben zajlik, ugyanis a gyökértömés anyagának 24 órás a kötési ideje. Ezt meg kell várni, és utána készülhet el a tömés

Van még valami teendő a gyökérkezelés után?

Sajnos a gyökérkezelt fogak idővel kiszáradnak, mert elveszítették a belső táplálkozásukat, és mint a kiszáradt fa, törékennyé válnak. Ezért ha nem is rögtön, de 2-3 éven belül teljes borítókoronát szoktunk javasolni a gyökérkezelt fogra, ami mint egy bukósisak, megvédi a letöredezéstől.

Ha fáj a foga, ne halogassa, kérjen időpontot rendelőnkbe mihamarabb, ahol szakszerű segítséget nyújtunk Önnek!

JELENTKEZZEN BE hozzánk a Budapest központi részén, a Keleti pályaudvarnál található Dent Art Fogászatra, ahol modern berendezésű, korszerű gépekkel és tapaszalt orvosokkal várjuk majd kezelésre.

Ha azért halogatta a fogászati beavatkozást, mert kissé tart tőle – mi törekszünk arra, hogy oldjuk a fogorvostól való szorongást és nagy hangsúlyt fektetünk arra is, hogy a kezelések a lehető legkevesebb fájdalommal járjanak.

Várjuk szeretettel,
Kérjen időpontot még ma!